dsbalqeis.com

mary kay

By

Dulu

Macam-macam produk sy pakai. Start umur 18 tahun dah mula pakai produk muka. Mak dah pesan dulu, “jangan pakai produk muka yang bukan-bukan nanti rosak muka tu, pakai bedak batu je” bedak batu Zaman sekolah boleh la… xde duit. Bila dah kerja teringin gak bekrim bagai. Zaman sy dulu glamer dengan mustika ratu tapi sebab kulit remaja lagi, sy guna puteri. dipendekkan cerita sy cepat bosan dgn sesuatu produk muka. Dari produk indon ke produk omputih pastu balik ke produk tempatan… 21 tahun berlalu akhirnya muka jadi teruk… sedih dan memalukan 🙁

 20/07/2013Sebelum menggunakan produk marykay (tanpa make-up)

dari samsung- eefa 589Orang yg bertanggungjawab memperkenalkan marykay pd sy pd 20/07/2013 

08/08/1308/08/2013 

Proses dalam membaik pulih muka yg teruk, Marykay mengeluarkan segala kekotoran yg selama ini tersimpan di bawah kulit. Mental kena bersedia kalau nak kulit pulih… itu yg sy ingatkan diri setiap kali timbul jerawat batu yg baru 

 dari samsung- eefa 693 dari samsung- eefa 696 20/08/2013

 dari samsung- eefa 861 dari samsung- eefa 862 26/09/2013

dari samsung- eefa 1048  dari samsung- eefa 1241 dari samsung- eefa 124413/11/2013

dari samsung- eefa 1396 dari samsung- eefa 1394dari samsung- eefa 139031/12/2013

30/01/14Muka pulih sepenuhnya 30/01/2014, Alhamdulillah 🙂

By

Pasal sy

Blog ini menceritakan tentang sy… of koz laa… “ini blog aku yg punya hehe…” sy suka cantik, tentu anda pun suka tengok diri anda cantik kan.. kan? Jom kita kongsi sama-sama petua kecantikkan. Sedikit pasal sy… umur dah 40-an tapi sentiasa rasa nak muda keh keh keh…..Mestilah… siapa nak nampak tua… walaupun tak akan muda balik tapi biarlah muka tu tak macam umurnya… nampak masih muda walaupun umur dah tuoo… sy nak macam tu. Well xsemua orang bernasib baik tapi kita boleh usaha ke arah itu… macamana? Ada orang kata…”Nak muda kena jaga solat dan rajin selawat, sebab bila hati bersih, jiwa akan tenang… bagi la apa petua pun mesti menjadi… In Shaa Allah”. Rasanya takde masalah kot sebab solat tu dah memang wajib. Selawat tu kita boleh buat bila-bila masa je, dok nunggu anak dalam kereta pun kita boleh selawat. “Allahumma salli’ala muhammadin wa’ala ali muhammadin”

Berbalik mengenai sy semula…. sy tidaklah taksub sangat pada kecantikan dan tidaklah cantik mana pun tapi sekadar nak berkongsi pengalaman dalam penjagaan kulit muka. Sy pernah mengalami masalah jerawat batu pada muka ketika usia menjangkau lewat 30-an. Pelikkan? Patutnya bila umur dah semakin meningkat… kulit dah semakin matang… hormon pun dah makin kurang so patutnya xdelah masalah macam kulit budak remaja. rupanya andaian sy meleset… keadaan sy ini rupanya akibat penggunaan pelbagai produk muka di usia muda. Masalah korang sama tak Spesies kulit macam sy? lain? Tentulah!!! semua orang ada masalah sendiri… masing-masing dapat bahagian masing-masing…

 

dari samsung- eefa 602Dulu cropped-gambar-blog-2015.jpgSekarang